Amb raquetes de neu ruta Dorres – Bell-Lloc – Dorres (Alta Cerdanya)

Santa Maria de Bell-lloc

Dorres – Bell-Lloc – Dorres

Aprofitant les nevades de les últimes jornades, avui us presentem una excursió amb raquetes de neu des de Dorres, fins l’església de Santa Maria de Bell-Lloc.

Foto satèl·lit de la ruta amb raquetes de neu Dorres – Bell-Lloc – Dorres

La ruta és circular, té 4,74 quilòmetres i un desnivell de 228 metres. Sense parar, es pot fer tranquil·lament en 1 hora i 40 minuts.
Tot i que el recorregut no és massa exigent, presenta alguna petita dificultat tècnica (a causa del desnivell), que ens farà posar a prova (i millorar) les nostres habilitats sobre el terreny nevat.

Comencem l’excursió des de la capella La Mageta a Dorres.

Dorres
Capella La Mageta (Dorres, sortida)

Iniciem un ascens amb un desnivell suau però constant. Seguim pel carrer de Mageta.

Carrer de Mageta

Uns 200 metres més amunt, trobem la primera bifurcació. No ens desviem i seguim recte en direcció al coll de Juell.

Cap el Coll de Juell

A partir d’aquí, el terreny s’inclina una mica més, però la pujada continua sent constant. A mida que anem pujant, trobem més neu. Les raquetes fan bona feina.

Seguint el camí cap el Coll de Juell

Arribem al Coll de Juell. Des de la primera bifurcació fins aquí, hi ha 1 quilòmetre de distància. Seguint les indicacions, continuem en direcció Bell-Lloc pel camí de la créte.

Coll de Juell (Seguim cap a Bell-Lloc pel camí de la créte)

Durant l’estiu no hi ha pèrdua, perquè el sender està marcat, però a l’hivern, la cosa canvia..
Uns 100 metres més amunt, trobem un cartell que indica el camí a seguir cap a Bell-Lloc. Continuem pujant.

Cartell d’indicació cap a Bell-Lloc

Passem per una àrea amb pocs arbres i seguim pujant. Les petjades indiquen el camí a seguir. Hem de continuar per entremig dels arbres que es veuen al final.

Pujant direcció Bell-Lloc

Un cop hem passat aquests arbres, sortim a una altra àrea despoblada. L’hem de travessar i ja ens queda poc per arribar al punt més alt de la ruta.

Prat en direcció Bell-Lloc

Passat aquest prat, arribem al punt més alt de l’excursió on trobem un altre cartell indicatiu cap a Bell-Lloc.

Cartell indicatiu en direcció Bell-Lloc

Des d’aquí, el terreny planeja amb lleugeres pendents que ens porten fins a l’església de Santa Maria de Bell-Lloc, que es troba a uns 500 metres de distància.
Arribem a Bell-Lloc.

Església de Santa Maria de Bell-Lloc

Les vistes des d’aquí són fantàstiques. Parem una estona a fer fotografies i tot seguit iniciem el camí de tornada a Dorres. Donem la volta a l’església i ens dirigim cap el Coll de Juell pel camí de la conduite seguint el cartell indicatiu.

Cartell indicatiu cap el Coll de Juell seguint el camí de la conduite

El pendent s’inclina ràpidament (atenció al caminar amb les raquetes) i continua baixant fins arribar al següent cartell on trobem una tanca amb una porta de ferro per poder passar. No la passem i seguim la indicació del cartell, en direcció al Coll de Juell per la conduite.

Direcció al Coll de Juell per la conduite

Continuem cap el Coll de Juell amb la tanca a la nostra dreta com a principal referència. La tanca ens acompanyarà fins al mateix Coll.

Seguim la tanca en direcció al Coll de Juell

Des de l’últim cartell que indicava cap el Coll de Juell fins al mateix Coll, hi ha 1 quilòmetre aproximadament, però és un camí completament pla, envoltat d’arbres i molt agradable de fer.
Arribem al Coll de Juell i comença una nova baixada que ens porta directament a Dorres (estem desfent el camí de pujada).

Coll de Juell (baixada cap a Dorres)

Des del Coll de Juell fins a la capella La Mageta a Dorres, hi ha 1 quilòmetre i 200 metres aproximadament. El pendent és una mica més inclinat al principi però es suavitza bastant, una mica abans d’arribar a Dorres.

Capella La Mageta (Dorres, arribada)

Amb l’arribada a la capella La Mageta, posem punt i final a l’excursió.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-raquetas/dorres-bell-lloc-dorres-22052129#wp-22052145