Amb esquís a Porté-Puymorens (Alta Cerdanya)

Porté-Puymorens

Avui coneixerem l’estació d’esquí de Porté-Puymorens a l’Alta Cerdanya.
Foto satèl·lit de la ruta amb esquís a Porté-Puymorens

Mapa de pistes

Font: https://porte-puymorens.eu/
Amb 900 metres de desnivell, 4 sectors i una neu d’excel·lent qualitat, Porté-Puymorens és una estació que no deixa indiferent a ningú.
L’estació té 10 remuntadors, 4 telecadires, 5 telesquís i un telecorda.
La situació geogràfica de Porté-Puymorens fa que rebi precipitacions generoses, tant dels fronts atlàntics com dels provinents del mediterrani. I juntament amb la xarxa d’innivació artificial del complex, la neu està assegurada durant tota la temporada.

Ruta amb esquís

Comencem la ruta des de la base de l’estació, en el poble de Porté, a la cota 1600. Agafem el telecadira de 4 places l’Estagnol.

Sortida des de la base de l’estació. Telecadira de l’Estagnol

El remuntador ens porta fins al llac de l’Estagnol on hi ha el restaurant La Tramontane. Des d’aquesta àrea, surten 2 teleskis. El de l’esquerra arriba fins al mirador de Fontfrede, un lloc que val la pena veure.

Restaurant La Tramontane

Des de l’àrea del restaurant, ens dirigim cap el sector de La Vignole. Baixem esquiant per la pista blava La Traversée.

Pista blava La Traversée

Molt aviat divisem el sector de La Vignole.

Continuació de la pista blava La Traversée

La Traversée és una pista molt agradable d’esquiar, amb un descens suau i constant. Ens porta directe al sector de La Vignole, a la cota 1900.

Sector de La Vignole

Anem directament a buscar el teleski de La Vignole. Podríem agafar el telecadira de La Vignole, però el teleski  va una mica més ràpid. Ambdós porten al mateix lloc.

Teleski de La Vignole

El teleski ens porta fins on comença el sector de La Mine, on anirem a buscar el telecadira de La Mine.

Telecadira de La Mine

El telecadira ens porta a la cota 2500, la part més alta de l’estació. Val a dir, que dalt de tot del sector de Fonfrede, la cota també assoleix els 2500 metres.
Al costat del cap del telecadira, hi ha un altre mirador en el que es pot gaudir d’unes extraordinàries vistes de l’entorn.

Mirador de La Mine

Comencem un descens pràcticament continuat que ens permetrà baixar des dels 2500 metres fins als 1600 en el poble de Porté-Puymorens, assolint així els 900 metres de desnivell.
Sortint del telecadira a mà dreta, comença una pista verda que s’anomena La Panoramique. La seguim. El descens és molt suau.
Després de fer 1 quilòmetre de pista, arribem a un encreuament per on passa la pista blava La Mine, que comença des del mateix punt que la pista verda La Panoramique. Deixem la pista verda i tombem a l’esquerra per seguir per la pista blava La Mine.

Pista blava La Mine

Aquesta pista acaba unint-se a una pista verda que s’anomena Le Flipper. La seguim per arribar a la base del telecadira de La Mine.
Continuem el descens per la pista verda La Vignole. Aquesta pista és magnífica, per amplada, qualitat de neu i longitud.

Pista verda La Vignole

Seguim baixant per la pista verda La Vignole en direcció al pla del sector de La Vignole.

Continuació de la pista verda La Vignole

Arribem al pla i anem a buscar un petit remuntador per accedir a la pista blava Le Retour.

Teleski Baby la Vignole

Des de la pista verda La Vignole podríem haver accedit a la pista blava Le Retour sense passar pel pla, però hem preferit fer tota la pista verda.
Pugem amb el teleski Baby La Vignole fins arribar al començament de la pista blava Le Retour, per continuar el descens fins el poble de Porté-Puymorens, on es troba la base de l’estació d’esquí.

Direcció Porté (Cap a Le Village)

Seguim la nostra baixada per la pista blava Le Retour.

Pista blava Le Retour

Continuant per aquesta pista, arribem a una intersecció. Per la nostra dreta baixa una pista vermella, l’emblemàtica La Coulêe. Per la nostra esquerra comença una pista verda que s’anomena Camiral. I recte, continua la pista blava Le Retour. Tombem a l’esquerra per seguir per la pista verda Camiral.

Pista verda Camiral

La pista té força amplada i creua un bosc amb uns arbres impressionants. És molt agradable de fer pel seu gradient paisatgístic. Continuem fins arribar a la base de l’estació.

Arribant a la base de l’estació d’esquí

Base de l’estació de Porté-Puymorens. Punt final de la ruta.

PD: Hem fet una ruta per pistes verdes i blaves i hem pogut gaudir de tot el desnivell de l’estació. A més, hi ha pistes i fora-pistes per a tots els gustos i nivells. És molt divertida!

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-esqui/esqui-a-porte-puymorens-22335757