Ruta Masella esquí de muntanya des de Coma Oriola (Cerdanya)

Pista negra Tub

Masella esquí de muntanya des de Coma Oriola

Hem fet una nova ruta amb esquís de muntanya a Masella.

Ruta de Masella
Foto satèl·lit de la Ruta Masella esquí de muntanya des de Coma Oriola

La ruta és circular, té 4,56 quilòmetres i presenta un desnivell d’uns 500 metres. Es pot fer amb un ritme tranquil, en una hora i mitja, tot i que sempre dependrà de l’estat de forma de cadascú.

Ens posem els esquís en el pla de Coma Oriola i comencem l’ascensió per la pista vermella Isards des del costat de la caseta de l’Escola d’esquí.

Coma Oriola (sortida)

El començament de la pista vermella Isards té una mica d’inclinació, però a mida que anem pujant, el gradient s’incrementa. No és molt fort, però és constant.

Pista vermella Isards

Uns 500 metres més amunt des d’aquest punt, arribem a una mena de cruïlla. El terreny es suavitza i seguim el camí de l’esquerra on es troba la xarxa de color vermell.

Pista vermella Isards (xarxa)

Continuem pujant per la pista vermella Isards tot seguint la xarxa. Uns 250 metres més endavant, la pista fa un revolt molt pronunciat cap a la dreta. Ja veiem la Tosa. Seguim la nostra ascensió, i evitem pujar directament a la Tosa perquè la inclinació és considerable. Ens dirigim cap al cap del Teleski de la Tosa (curt).

Pista vermella Isards (cap a la Tosa)

Arribem al cap del Teleski de la Tosa.

Cap del Teleski (curt) de la Tosa

Passem pel costat de les tanques i ens dirigim al cap del Telecadira Jumbo per la pista que passa per sota.
Arribem al cap del Telecadira Jumbo.

Cap del Telecadira Jumbo

Des del cap del Telecadira fins al cim de la Tosa, hi ha uns 300 metres aproximadament. Passem entre mig de la tanca que delimita l’àrea del Jumbo i la tanca que delimita el disc de retorn del Teleski de la Tosa (llarg). Seguim recte fins el pic.

Tosa d’Alp (2537m)

Comencem el descens i ens dirigim cap a la pista negra Tub, per enllaçar després amb la pista vermella Isards. Al fons a la dreta podem divisar la xarxa de la pista Isards, per on hem pujat.

Pista negra Tub

Enllacem amb la pista vermella Isards i seguim baixant en direcció a Coma Oriola.

Pista vermella Isards (baixada)

Continuem tota la baixada fins arribar al pla de Coma Oriola.

Coma Oriola. Punt final de la ruta.

PD: Excursió típica de final de temporada. El pla de Coma Oriola acostuma a tenir neu fins a finals d’abril. Aquest any, ha estat fantàstic i hem pogut fer la ruta a meitats de maig sense problemes.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-esqui-de-montana/masella-esqui-de-muntanya-des-de-coma-oriola-25182554