A peu ruta Puigcerdà – Barri de Sant Julià – Sant Marc – Puigcerdà (Cerdanya)

Pont de la palanca de Queixans

A peu Puigcerdà – Barri de Sant Julià – Sant Marc – Puigcerdà

Aquesta setmana hem fet una excursió pels voltants de Puigcerdà.

Foto satèl·lit de la ruta Puigcerdà – Barri de Sant Julià – Sant Marc – Puigcerdà

La ruta és circular, té 7,36 quilòmetres i presenta un desnivell d’uns 35 metres. Es pot fer amb un ritme tranquil, en una mica menys de 2 hores.

Comencem l’excursió des del Parc dels Quatre Camins seguint recte pel carrer Puigcerdà en direcció Age.

Puigcerdà
Carrer Puigcerdà (direcció Age)

A uns 500 metres de la sortida arribem al riu Segre i el travessem pel pont peatonal. D’aquesta manera

Riu Segre (pont)

Passat el pont, entrem al Barri de Sant Julià. Continuem recte pel carrer Puigcerdà en direcció Age.

Barri Sant Julià

Sortint del barri en direcció Age, uns 400 metres més endavant, trobem un trencall a mà dreta amb en direcció Vilallobent. Ens desviem i seguim per aquest camí de terra.

Direcció Vilallobent enllaçant amb el sender 618

Uns 500 metres més endavant, seguint el camí arribem al riu Llavanera. El creuem passant per sobre el pont i continuem sense desviar-nos del trajecte. Seguim per la pista principal.

Pont sobre el riu Llavanera

Aviat arribem a la vora del riu Segre i continuem el camí seguint el seu curs. Més endavant, trobem un trencall a mà esquerra que va cap al Mas Montagut. Seguim recte paral·lels al riu.

Seguim el curs del riu

El proper trencall que trobem és a la dreta per travessar el riu Segre per un pont (pas de vehicles motoritzats). Per aquí tornaríem cap a Puigcerdà per asfalt. Ignorem el trencall i seguim recte direcció Les Pereres i Queixans.

Direcció Queixans (seguim recte)

Uns 100 metres més endavant, ens desviem a la dreta pel camí de terra en direcció Queixans (continuem paral·lels al riu).

Camí de terra en direcció Queixans

Continuem per aquest camí seguint el curs del riu, fins que uns 600 metres més endavant arribem al Pont de la palanca de Queixans. Aquesta construcció és una mica estreta feta amb taulons de fusta i una barana. En aquesta àrea, també se li diu “la platgeta”.
Hem arribat a la part més baixa del recorregut. Fem servir el pont per anar a l’altra banda del riu i continuar la nostra ruta.

Pont de la palanca de Queixans

Un cop hem creuat el riu, seguim pel camí que comença a tenir una certa línia ascendent. En aquesta època de l’any, ens trobem amb molta vegetació.

Camí cap a Sant Marc

Una mica més endavant, s’acaben els arbres i trobem un trencall a mà esquerra. L’ignorem i seguim recte en direcció Sant Marc.

Seguim recte en direcció Sant Marc

I quilòmetre més enllà, seguint tot recte, arribem a un camí asfaltat. Girem a la dreta i continuem. El camp de Golf de Sant Marc ens queda a la nostra dreta.

Cap a Sant Marc (asfaltat)

Arribem a l’ermita de Sant Marc que es troba uns 500 metres més enllà d’on hem pres el camí asfaltat.

Ermita de Sant Marc

Passem l’ermita i uns 50 metres més enllà arribem a un nou encreuament. És el camí de Sant Marc. Girem a l’esquerra i ens dirigim cap a Puigcerdà.

Camí de Sant Marc direcció Puigcerdà

Continuem pel camí de Sant Marc en direcció Puigcerdà per arribar al parc dels Quatre Camins.

Parc dels Quatre Camins

Parc dels Quatre Camins de Puigcerdà. Punt final de la ruta.

PD: Excursió fàcil que combina trams asfaltats amb d’altres de terra. Aconsellable hidratar-se bé, perquè durant la temporada estival, hi ha trams on notarem força la calor, així com en d’altres podrem refrescar-nos molt 😉

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-a-pie/puigcerda-barri-de-sant-julia-sant-marc-puigcerda-26291832