Amb raquetes de neu Col de Puymorens – Pic de la Mine (Alta Cerdanya)

Cap el Pic de la Mina

Col de Puymorens – Pic de la Mine

Aquesta setmana us presentem una excursió amb raquetes de neu des del Col de Puymorens fins el Pic de la Mine (Alta Cerdanya), molt a prop de l’estació d’esquí de Porté-Puymorens.

Foto satèl·lit de la ruta amb raquetes de neu Col de Puymorens – Pic de la Mine

La ruta no és circular, té 5,80 quilòmetres i un desnivell d’uns 760 metres. Es pot fer tranquil·lament en una mica més de 2 hores.
El trajecte presenta una línia ascendent des del començament però no té un gran desnivell durant les 3/4 parts del recorregut. És en l’última part, ja passat el cap del Telecadira de la Mine, on el desnivell pren més inclinació i es fa bastant més dur.
Es requereix una bona forma física per arribar al pic amb garanties. Tanmateix, és aconsellable un mínim de tècnica amb l’ús de les raquetes de neu.

Comencem l’excursió des de l’aparcament del Col de Puymorens. Allà mateix ens posem les raquetes.

Col de Puymorens
Sortida des del Col de Puymorens

L’estació d’esquí de Porté-Puymorens està a tocar de l’aparcament, i per allà passa una pista blava anomenada Les Crêtes. Comencem el nostre ascens paral·lels a la pista.

Pista blava Les Crêtes

Aproximadament, a mig quilòmetre del Col de Puymorens, trobem uns quants arbres, com un petit bosquet, l’anem passant.

Petit bosquet

Mig quilòmetre més amunt, seguint paral·lels a la pista, ens trobem amb les restes de ferro d’unes antigues instal·lacions. Passem pel costat i continuem el camí de pujada.

Restes d’instal·lacions

Una mica més endavant, el desnivell es suavitza. Seguim la ruta, en aquest cas continuem paral·lels a la pista verda Le Solarium.

Pista verda Le Solarium

Uns 600 metres més endavant, passem pel costat d’un petit refugi ben colgat de neu 😐

Refugi

Seguim pujant i continuem per la pista verda Le Flipper. Hem de passar per sota del Telecadira de la Mina. Atenció amb els esquiadors al creuar pistes (màxima seguretat és el primer). El Pic de la Mine es visualitza perfectament.

Pista verda Le Flipper

Continuem per la pista verda Le Flipper i uns 300 metres passat el telecadira, deixem la pista per desviar-nos cap a l’esquerra. En cap moment perdem de vista el Pic de la Mine.

Desviament cap a l’esquerra

Ens desplacem entre pistes i continuem pujant per la pista vermella Les Baillettes. El terreny augmenta el grau d’inclinació. Atenció amb els esquiadors al creuar les pistes!

Pista vermella Les Baillettes

El desnivell ha augmentat considerablement i la pujada es comença a fer més dura. Continuem per la pista vermella Le Cirque.

Pista vermella Le Cirque

L’últim tram d’aquesta pista té una inclinació important. Arribem dalt de tot de la pista i trobem el cap del Telecadira de la Mina.

Cap del Telecadira de la Mina

Aquesta àrea té un pla on podem descansar i recuperar forces per començar l’ascensió final fins el Pic de la Mine. A partir d’ara, sortim de l’estació d’esquí de Porté-Puymorens. Enfilem amunt, passant pel costat de la tanca/paravent que delimita l’estació. Seguim les traces fetes pels esquiadors de muntanya. Poc a poc, anem girant a l’esquerra per dirigir-nos directament cap el pic. Comença el tram final de l’ascensió.

Pic de la Mine

Des del cap del Telecadira de la Mina fins el Pic de la Mine, hi ha 1 quilòmetre aproximadament. Continuem ascendint amb les raquetes de neu fins arribar al coll.

Coll

Des del coll ja ens queda molt poc per arribar al cim. Aquí podem optar per continuar pujant amb les raquetes o sense, ja que hi ha molta roca i de vegades les raquetes no són massa pràctiques. De tota manera, hem considerat oportú pujar amb elles posades. Només hem trobat un lloc en el que ens destorbaven.

Pic de la Mine

Arribem al cim del Pic de la Mine (2683 m). Punt final de l’excursió.

PD: L’excursió es pot fer més o menys dura, però quan arribem al cim, se’ns passarà tot perquè les vistes són excepcionals 😉

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-raquetas/amb-raquetes-fins-el-pic-de-la-mine-23416515#wp-23416522