A peu ruta Alp – Barri de l’Estació (Cerdanya)

Rutes 732 i 750

Alp – Barri de l’Estació

Avui us presentem una excursió a peu des d’Alp fins al Barri de l’estació (La Molina).

Foto satèl·lit de la ruta Alp – Barri de l’Estació

La ruta no és circular, té 9,27 quilòmetres i un desnivell d’uns 350 metres. Es pot fer tranquil·lament en unes 2 hores i mitja.
El trajecte comença pràcticament pla, després presenta una línia ascendent amb alguns moments de pujada una mica més forta, i acaba amb un lleuger descens fins l’estació de tren de La Molina.

Comencem l’excursió des de la plaça Santa Creu just davant de l’església de Sant Pere d’Alp.

Alp
Església de sant Pere d’Alp (Sortida)

Deixem l’església a la nostra esquerra per anar a la plaça Major.

Plaça Major

Creuem la plaça Major per seguir recte pel carrer Sant Pere.

Carrer Sant Pere

Continuem pel carrer Sant Pere per arribar a l’avinguda Tossa d’Alp on girem a la dreta (com si volguéssim anar cap a Masella).

Avinguda Tossa d’Alp

Arribem al pas zebra i creuem l’avinguda Tossa d’Alp per seguir pel carrer Mossèn Gabanyach.

Carrer Mossèn Gabanyach

Aquest carrer té una lleugera pendent que continua fins arribar a la plaça Catalunya.

Plaça Catalunya

Deixem la plaça a la nostra esquerra i continuem recte fins arribar a l’avinguda de la Molina on trobem uns cartells indicant la direcció fins a La Molina.

Avinguda de la Molina

Uns 500 metres més endavant deixem l’asfalt per seguir cap a La Molina pel camí de la Ribera (no travessem el pont).

A La Molina pel camí de la Ribera

Uns 400 metres més endavant, trobem una bifurcació. El camí de l’esquerra barrat amb una cinta blava, i el camí de la dreta que fa pujada. Seguim pel camí de l’esquerra (el de la dreta s’acaba uns 50 metres més amunt).

Cap a l’esquerra

Seguim el camí i uns 500 metres més endavant, trobem una petita bifurcació que pot donar lloc a confusió. Continuem pel camí de l’esquerra (entre els dos arbres).

Per l’esquerra entre els dos arbres

Una mica més endavant, arribem a un petit pont de fusta i una barrera. El pont ens serveix per passar per sobre el torrent sense mullar-nos els peus. Passem pel costat de la barrera.

Petit pont i una barrera

Passada la barrera, travessem un prat per un camí molt ben definit.

Camí pel prat

Al final del camí arribem a una bifurcació amb dos senyals indicatius, continuem per la ruta 732.

Ruta 732

Seguint la ruta 732, ens dirigim cap a una torre d’alta tensió. És un bon punt de referència, perquè de vegades, els camins a seguir ens poden confondre. Arribem a la torre i continuem.

Torre d’alta tensió

Passada la torre, seguim pel camí que fa una mica de baixada, com si volguéssim anar cap el riu.

Camí de baixada

Uns 100 metres més endavant, trobem un petit terraplè, per on baixem i continuem el camí.

Petit terraplè

Una mica més endavant passem pel costat d’un pal bastant gros que delimitava una tanca.

Pal gros al costat del camí

Continuem la nostra ruta i uns 600 metres més endavant trobem una roca enmig del camí. Seguim.

Roca

Durant el tram que ve a continuació de la roca és fàcil perdre’s perquè hi ha molts arbres i branques trencades, de tal manera que es fa difícil visualitzar el camí. El que no hem de fer mai és travessar el riu que tenim a la nostra esquerra perquè llavors sí que ens desviaríem massa de la ruta.
En el nostre cas, a mode orientatiu, seguint recte des de la roca que hem deixat enrere, i continuant paral·lels al riu, uns 500 metres més enllà, trobem un terraplè a la nostra dreta, per on hem de pujar per retrobar-nos amb la ruta 732.

Terraplè en pujada

Dalt del terraplè, veiem un arbre amb el senyal indicatiu de la ruta 732. Seguim per aquí.

Arbre amb el 732

Uns 100 metres més endavant, arribem a una àrea on també pot donar lloc a confusió. Seguim pel camí que gira cap a la dreta i que comença a fer una pujada més forta.

Camí de la dreta amb una pujada més forta

El tram que ve a continuació, és el que té més inclinació i per tant es fa més dur de pujar (res excepcional), fins que arribem a un pont de fusta per on hem de passar per creuar un torrent.

Pont de fusta

Passat el pont, tot seguit trobem un altre arbre amb el 732 que ens indica el camí. Continuem pujant.

Arbre amb el 732

Ben aviat entrem en un àrea de bosc neta amb arbres rectes i de força alçada. Seguim les indicacions del 732.

Bosc

Aquest tram, tot i què segueix pujant, és més planer i caminar entre arbres de força alçada fa que resulti un passeig molt agradable.
Trobem una altra roca enmig del camí.

Roca

Continuem el nostre camí pel bosc fins que arribem a un lloc una mica més feixuc de passar, a causa de la neu que hi resta, el cert desnivell lateral i un terraplè que ens queda a mà esquerra. Amb compte, passem sense problemes i seguim la ruta.

Tram delicat

Uns 200 metres més endavant, arribem a un altre pont de fusta per on seguim el nostre camí.

Pont de fusta

200 metres més i novament trobem un nou pont de fusta una mica més llarg amb un arbre just davant que indica el camí a seguir. Travessem i continuem.

Tot seguint el sender, arribem a una bifurcació que ens indica molt bé el camí. El sender de l’esquerra no és el que hem de seguir; hi ha una indicació en un arbre en forma de creu. Continuem pel camí de la dreta.

Bifurcació (cap a la dreta)

Uns 700 metres més endavant arribem a un pont sense baranes en forma de pasarel·la que passa per sobre d’un altre torrent. El travessem.

Pont sense baranes

Continuem i ben aviat baixant una mica, trobem un altre pont que passa per sobre d’un nou torrent.

Pont de fusta

Passat el pont, hi ha una petita àrea on ens podem despistar perquè el camí a seguir no queda massa clar (i menys amb neu). El que fem és girar cap a la dreta i pujar un terraplè fins tornar a trobar el senyal del 732 en un arbre i continuar la ruta.

Pujadeta cap a la dreta

Trobem el senyal 732 en un arbre i reprenem el camí.

Ruta 732

Aquest tram del recorregut ens porta directament a trobar la ruta 750, aproximadament a 1 quilòmetre de distància des de l’últim pont que hem travessat.

Rutes 732 i 750

Arribats en aquest punt, el terreny es suavitza, continua pujant amb algunes àrees més planeres, però ja amb poc desnivell. Uns 500 metres més endavant, arribem al punt més alt de la ruta (amb més neu, es clar).

Seguint el camí cap el Barri de l’Estació

Continuem la ruta i arribem a un desviament en el que podem anar recte o fer un zig-zag per seguir pel camí 732-750. Optem pel zig-zag 😉

Zig-zag seguint el camí 732-750

Arribem al Barri de l’Estació, entrant pel carrer Font dels Trèmols. Tornem a trepitjar terreny asfaltat.

Carrer Font dels Trèmols

Tot baixant pel carrer Font dels Trèmols, ben aviat trobem unes escales a mà esquerra que porten a la passarel·la de l’estació, per creuar les vies del tren.

Escala cap a l’estació de tren

A l’altre banda de la passarel·la, es troba l’edifici de l’estació de tren de La Molina.

Edifici de l’estació

Estació de tren de La Molina. Punt final de la ruta.

PD: El recorregut no presenta dificultats tècniques, tot i que les zones on hi ha neu, la cosa es complica una mica i se’ns pot fer més feixuc. La ruta es pot fer durant tot l’any però és especialment recomanable en èpoques de calor, perquè molta part del trajecte és ombrívol i resulta més agradable de caminar.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/alp-barri-de-lestacio-de-tren-de-la-molina-23869925