Amb esquís de muntanya ruta per Masella (Cerdanya)

Mirador del telecabina

Masella amb esquís de muntanya

Aquesta setmana hem fet una mica d’esquí de muntanya per l’estació d’esquí de Masella.
Foto satèl·lit de la ruta amb esquís de muntanya per Masella
La ruta és circular, té 8,74 quilòmetres i presenta un desnivell de 718 metres. Es pot fer amb un ritme tranquil, en unes dues hores, però això dependrà molt de la forma en que estigui la persona 😉.

Ens posem els esquís i les pells a la part més baixa de l’estació en el pla de Masella, en els límits de la pista de debutants entre la cinta i el telearrossegador 10.
Comencem a pujar tot recte, seguint la pista de debutants en direcció a la pista blava La Familiar.

Masella
Pla de Masella, ens dirigim cap a la pista blava La Familiar

A 1,3 quilòmetres del Pla de Masella, pujant per la pista blava La Familiar, arribem a una casa de pastor ubicada sobre un petit terraplè.

Casa de pastor

Continuem per la pista blava La Familiar i anem pujant. Ben aviat veiem a la nostra esquerra el Telecadira La Pia Express i el sector de La Pia.
Poc a poc la pujada va prenent més inclinació. Per evitar que se’ns faci molt dur, ens desviem a la dreta per un camí més pla que ens porta directament al sector de Pletes. Des de la casa de pastor fins aquest desviament hi ha aproximadament uns 800 metres de distància.

Cap a la dreta pel camí que va a Pletes

Seguim pujant per aquest camí i arribem a Pletes.

Pletes

Tot seguit, girem a l’esquerra per continuar pujant per la pista blava La Corda.

Pista blava La Corda

Al començament, La Corda és força ample, però a mida que anem pujant es fa més estreta. En aquesta època de l’any, no hi ha problema per pujar per aquí, però en temporada alta anirem per un altre lloc, ja que el tràfic d’esquiadors és intens i podem provocar situacions de perill.
Seguim pujant per la pista fins que arribem al cap del Telecadira La Pia Express. En aquest cas, fem una mica de drecera i just abans d’arribar al telecadira, ens desviem a la dreta per anar a trobar la pista blava Bona Vista i continuar amb la nostra pujada.

Pista blava Bona Vista

Aquesta pista té uns trams casi tan estrets com La Corda, però és més oberta i les vistes són magnífiques. Potser d’aquí li ve el nom 😉.
Pujant per Bona Vista, hem de fer un revolt a esquerres força marcat i continuar recte fins que uns 300 metres més amunt, hem de tornar a girar a la dreta per seguir per la part més inclinada de la pista. Aviat enllacem amb la pista blava Dues Estacions on l’inclinació es modera bastant.

Pista blava Dues Estacions

Aviat veiem les antennes de radiotelevisió a la nostra dreta. Seguim per Dues Estacions i anem en direcció al cap del Telecabina Alp2500. Just al davant de la porta de l’edifici per on surten i/o entren els esquiadors, girem a l’esquerra i pugem un petit terraplè per arribar a un mirador on trobem una mena de taula panoràmica on apareixen els punts més destacats de la vall. Aquestes indicacions ens van molt bé, perquè permeten millorar la nostra orientació. Ens trobem en el punt més alt d’aquesta excursió.

Mirador al costat del cap del Telecabina Alp2500

Després de fer un petit descans i fer les fotos pertinents, ens preparem per iniciar el descens.
Desfem el camí de pujada passant per les pistes blaves Dues Estacions, Bona Vista i La Corda fins arribar al sector de Pletes.

Sector Pletes

Des de Pletes, continuem baixant per anar a buscar la pista vermella La Davallada i seguir el nostre camí de retorn cap al Pla de Masella.
Una mica més avall, enllacem amb la pista blava Enamorats.

Pista blava Enamorats

Baixem per Enamorats, ens desviem per la pista blava L’Aparador per continuar fins el Pla de Masella.

Telearrossegador 10 (Pla de Masella)

Arribem al Pla de Masella. Punt i final de la ruta.

PD: A causa de la forta calor que ens ha fet, la neu s’ha ressentit i molt, però encara queda, i força, així que l’hem pogut gaudir 😃.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-esqui-de-montana/masella-esqui-de-muntanya-24128438