A peu ruta Puigcerdà itinerari saludable blau (Cerdanya)

Itinerari saludable blau

Puigcerdà itinerari saludable blau

Aquesta setmana fem el segon dels tres itineraris saludables que hi ha a Puigcerdà. Aquestes rutes formen part de la Xarxa d’Itineraris Saludables i Parcs Urbans de Salut, programa creat per Dipsalut (Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona).

Foto satèlit de la ruta Puigcerdà itinerari saludable blau

La ruta és circular i té 4,33 quilòmetres. Es pot fer tranquilament en menys d’una hora. L’itinerari és urbà amb trams asfaltats i d’altres de terra. Podreu distingir entre itineraris quan trobeu senyals estratègics en el vial. Tal com hem comentat, la nostra ruta és la blava.

Iniciem l’itinerari en el passeig Pere Borrell davant de l’escola Alfons I , on trobem unes quantes senyals en un pal de la llum. Continuem per l’avinguda Schierbeck.

Puigcerdà
Punt de sortida. Passeig Pere Borrell davant l’escola Alfons I

Creuem l’avinguda Schierbeck pel pas de peatons, tot seguint els senyals indicatius de l’itinerari.

Senyal indicativa. Avinguda Schierbeck

Ens trobem a l’altra vorera i seguim. El recorregut és pràcticament pla. Continuem per la mateixa vorera per l’avinguda Ramon Condomines, en direcció al poliesportiu de Puigcerdà. Passem pel costat del recinte de la Residència de gent gran, ens queda a la nostra esquerra. Anem trobant senyals que ens indiquen el camí a seguir.

Senyal indicativa. Encreuament amb l’antic camí de Llívia

A partir d’aquí, el desnivell augmenta una mica, però després torna a ser pla. Passem pel costat del poliesportiu de Puigcerdà que ens queda a la nostra dreta. Seguim per la vorera de l’avinguda Ramon Condomines, guiant-nos pels senyals indicatius fins arribar a l’encreuament amb el Passeig de Rigolisa.

Senyal indicativa. Direcció Passeig de Rigolisa

Continuem en direcció Rigolisa, fins arribar al començament del camí dels Enamorats. Seguim pel camí. La Sèquia queda a la nostra esquerra i ens acompanya durant un bon tros.

Camí dels Enamorats

El camí dels Enamorats, és un camí de terra pla entre arbres molt agradable i amb la Sèquia que alimenta l’Estany de Puigcerdà.

Sèquia

Arribem al final del camí dels Enamorats i trobem l’encreuament del camí que ve de Rigolisa. Continuem recte seguint la Sèquia.

Camí de Rigolisa

Passat aquest encreuament, uns 200 metres més endavant, trobem una altra intersecció. Creuem el carrer de Bell-Lloc (asfaltat), seguint la Sèquia que passa per sota el carrer per continuar per l’altre banda. Seguim recte pel camí de terra.

Carrer de Bell-Lloc

Aquest tram fa una mica de pujada i arribem a l’Estany del Torniquet. Un entorn molt tranquil i bonic.

Estany del Torniquet

Donem la volta al llac seguint les indicacions per iniciar el camí de tornada.

Senyal indicativa. Estany del Torniquet

Hem fet tota la volta al llac per retrobar el camí d’anada. Arribem a la mateixa intersecció per continuar pel carrer de Bell-Lloc en direcció a l’Hospital de Cerdanya (Puigcerdà).

Carrer de Bell-lloc. Direcció Puigcerdà

Des d’aquesta intersecció fins l’hospital, hi ha 800 metres. Des d’ara fins el final de l’itinerari, tot és asfaltat.

Senyal indicativa. Hospital de Cerdanya

Continuem pel carrer de Bell-Lloc en direcció Puigcerdà seguint les indicacions.

Senyal indicativa. Direcció Puigcerdà

A uns 500 metres a partir d’aquesta senyal, arribem a la plaça d’en Dionis Puig, al costat (darrere) de l’Estany de Puigcerdà.

Plaça d’en Dionís Puig

Creuem la plaça per continuar pel Passeig Pere Borrell. Seguim recte per arribar a l’escola Alfons I, punt final del recorregut.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=20231860