A peu ruta Puigcerdà – Bell-Lloc (Cerdanya)

Santa Maria de Bell-lloc

Puigcerdà – Bell-Lloc

Hola com anem?

Aquesta setmana hem fet la pujada a Bell-Lloc sortint des de Puigcerdà.

Foto satèl·lit de la ruta Puigcerdà – Bell-Lloc

És una excursió que a priori sembla molt llarga, però no ho és. El trajecte té uns 7 quilòmetres  i no presenta cap dificultat tècnica, però sí que requereix un mínim de forma física perquè la part de la pujada a Bell-Lloc és constant i amb un gradient moderat. El recorregut es pot fer en 1 hora i mitja aproximadament.

Sortim de la plaça Barcelona en direcció a l’estany de Puigcerdà pel carrer Pons i Gasch.

Plaça de Barcelona

Arribem al llac i continuem pel passeig Pere Borrell fins a la plaça d’en Dionís Puig. Seguim recte pel camí d’Ur.

Plaça d’en Dionís Puig

Ben aviat, sortint del nucli urbà passem pel costat de l’Hospital de Cerdanya, (l’hospital transfronterer). Des d’aquí ja podem divisar en la llunyania l’església de Bell-Lloc.

Hospital de Cerdanya

Continuem recte pel carrer de Bell-Lloc (fins ara, el camí d’Ur).

Carrer de Bell-Lloc

Trobem l’encreuament que va cap a Rigolisa i el camí dels Enamorats. La sèquia canalitzada passa per sota l’asfalt. Seguim recte.

Encreuament de Rigolisa

Uns 300 metres més enllà des de l’encreuament, trobem un trencall (camí estret de terra) a mà dreta amb una pendent forteta al començament. Ens desviem pel camí.

Desviament cap a Ur

Uns 20 metres més avall, el sender continua baixant però amb una pendent molt més moderada.

Sender Camí d’Ur

Aquest camí ens porta directament a Ur, on torna l’asfalt. Creuem la carretera N20 i passem pel casc antic del poble per anar a buscar la Rue de Bell-Lloc (per la Rue du Château) tot creuant l’Avenue Emmanuel Brousse (carretera D618 que va a Angoustrine).

Un cop hem creuat la D618, comença la pujada forta. Seguim el carrer, deixem les cases del poble enrere i comença el camí de terra.

Camí de Bell-Lloc

Uns 200 metres més amunt, trobem una paret amb una senyal de color groc indicant que el camí és cap a l’esquerra. Seguim la indicació i continuem per l’esquerra.
Continuem la nostra ascensió i ben aviat entrem en una zona sense arbres (atenció als dies de molta calor). El camí es veu perfectament.
A 1 quilòmetre de distància aproximadament des d’aquella paret, trobem una senyal que indica el camí per arribar a l’església de Santa Maria de Bell-Lloc.

Senyal Chapelle Bell-Lloc

Val a dir que en aquesta àrea hi ha diferents senders que ens portaran fins l’església, però jo he preferit seguir les indicacions.
El camí fa una mica de zig-zag fins arribar a una pista forestal (tornem a trobar el carrer de Bell-Lloc). Girem a l’esquerra i la seguim. (Atents perquè sovint ens trobarem tràfic rodat).

Pista forestal (Carrer de Bell-Lloc)

Des d’aquesta zona gaudim d’unes vistes magnífiques de la vall.

La vall de Cerdanya

Uns 800 metres més amunt des que ens hem retrobat amb el carrer de Bell-Lloc, trobem un desviament a mà dreta. Tenim dues opcions, continuar per la pista forestal (carrer de Bell-Lloc), o fer drecera pel desviament. Fem drecera!

Desviament fent drecera cap a Bell-Lloc

Ja fa una mica que veiem l’església dalt de la muntanya, però ara la veiem més aprop i millor 😉!
Uns 200 metres més amunt, el camí es difumina no es veu clar per on seguir, però ja estem molt aprop del cim i no hi ha pèrdua, ja que pràcticament es pot arribar en línia recta. Us deixo una foto del camí que he seguit camp a través..

Camp a través cap a Bell-Lloc

Des d’aquí podem anar fent per on vulguem fins arribar a l’església de Santa Maria de Bell-Lloc, punt i final de l’excursió. Des de l’església, les vistes són impresionants.

Església de Santa Maria de Bell-Lloc

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=19666838