Esquí de muntanya ruta circular Guils Fontanera – GR11 – Refugi de la Feixa – Guils Fontanera (Cerdanya)

Aparcament de Guils Fontanera

Guils Fontanera – GR11 – Refugi de la Feixa – Guils Fontanera (Cerdanya)

Avui anem a Guils Fontanera, on farem una ruta amb esquís de muntanya per arribar al refugi de la Feixa.
Distància des de Puigcerdà al punt de sortida: 14,8 quilòmetres.
Com arribar-hi: Puigcerdà – Punt de sortida

Fotografia satèl·lit de la ruta amb esquís de muntanya per Guils Fontanera

La ruta és circular. Té 7,26 quilòmetres i presenta un desnivell de 265 metres. L’excursió es pot fer tranquil·lament  en una hora i mitja.

Comencem el recorregut des de l’ aaparcament de l’estació d’esquí de Guils Fontanera. Posem les pells als esquís i arrenquem.

Aparcament de Guils Fontanera (sortida)

Atenció! Ens trobem en una estació d’esquí i hem d’atendre les normes de comportament pel bé de tothom, així que val la pena fixar-nos en els cartells que ens ho expliquen. Passat els cartells d’entrada al recinte de l’estació, ens dirigim cap a la caseta on es venen els forfets.

Caseta de venda de forfets

Un cop fet l’abonament corresponent (en el meu cas 5€), deixem la caseta enrere i anem a trobar un encreuament de camins amb diferents cartells indicatius.
Prenem direcció al refugi de Malniu, pel GR11.

Cap el refugi de Malniu pel GR11

El GR11 està indicat amb discs de color groc. Anem cap a l’esquerra pel camí 200.

Cap a l’esquerra pel camí 200

Seguim les indicacions del GR11 (discs grocs).

Seguim les indicacions del GR11

Tot recte, arribem a una cadena i un cartell indicatiu. Una mica abans d’arribar-hi, ens desviem a la dreta tot seguint les indicacions del GR11. Comença la pujada.

Ens desviem a la dreta seguint les indicacions del GR11

Passem pel costat d’un arbre amb disc groc i senyal de GR. Dins l’estació de Guils Fontanera, el camí del GR esta`molt ben senyalitzat.

Arbre amb disc groc i senyal del GR11

Anem seguim les traces i les indicacions, i uns 600 metres més endavant, hem de passar una porta metàl·lica, estem a punt de sortir del perímetre de l’estació, (com canvia de l’hivern a l’estiu).

Porta metàl·lica amb senyal de GR

Ens trobem en una àrea sense arbres, on predomina el color blanc. Continuem pujant cap a la zona de bosc. A la nostra esquerra podem gaudir d’unes espectaculars vistes de la vall de Cerdanya (val molt la pena portar una càmera de fotografiar per immortalitzar les imatges).
Seguim les traces d’altres persones que han passat pel mateix lloc.

Seguim la traça

Arribem al punt més alt de la ruta, a uns 2230 m. A partir d’aquí, el camí comença a planejar on tot seguit ja veiem el pla de la Feixa on al final just al costat de la pista hi ha el refugi de la Feixa.

Punt més alt de la ruta (2230 m)

Un cop som al pla de la Feixa, en molt poc temps, arribem al refugi de la Feixa.

Refugi de la Feixa

Retirem les pells dels esquís i comencem a lliscar per la carretera de la Feixa en direcció a l’estació. Els esquís llisquen suaument, hi ha poc desnivell, així que normalment no assolirem velocitats elevades.

Baixada per la carretera de la Feixa

1,5 quilòmetres més endavant, sense deixar la carretera de la Feixa, hem de passar pel costat d’una barrera que delimita el perímetre de l’estació. Tornem a ser dins de l’estació d’esquí de Guils Fontanera.

Tanca que delimita l’estació d’esquí

Sense deixar la pista, seguim baixant fins arribar a la base de l’estació i continuar per acabar a l’aparcament on ja tot és pràcticament pla.

Aparcament de Guils Fontanera (arribada)

Aparcament de l’estació d’esquí nòrdic de Guils Fontanera. Punt final de la ruta.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-esqui-de-montana/amb-esquis-de-muntanya-ruta-circular-guils-fontanera-gr11-guils-fontanera-46278824