A peu ruta circular Thémis – Pic dels Moros – Thémis (Alta Cerdanya)

Pic dels Moros

Thémis – Pic dels Moros – Thémis (Alta Cerdanya)

Avui pugem fins el pic dels Moros (Font Romeu) amb sortida i arribada a l’aparcament que hi ha just abans d’arribar al recinte de la central solar de Thémis.
Distància des de Puigcerdà al punt de sortida: 15,8 quilòmetres.
Com arribar-hi: Puigcerdà – Punt de sortida

Fotografia satèl·lit de la ruta circular Thémis – Pic dels Moros – Thémis

La ruta és circular. Té 7,89 quilòmetres i presenta un desnivell de 485 metres. L’excursió es pot fer tranquil·lament  en unes 2 hores i mitja.

Comencem el recorregut des de l´aparcament al costat del recinte de la central solar.

Aparcament al costat del recinte de la central solar de Thémis (sortida)

Just a tocar de l’aparcament comença un camí amb tanques a banda i banda que va en direcció a la torre solar. El prenem.

Camí en direcció a la torre de Thémis

El camí va envoltant el recinte de la central solar. Trobem un senyal indicatiu en una pedra.

Pedra amb senyal indicatiu

Tenim com a referència la tanca de la banda esquerra. Seguim el camí. Una mica més amunt, trobem un senyal indicatiu en una altra pedra. Ara la tanca de referència és de color verd.

Seguim la tanca verda fins que s’acaba on topem amb un vailet que hem de passar per continuar l’excursió. Compte amb les enrampades.

Final de la tanca verda i vailet que hem de passar

Passat el vailet, seguim envoltant el recinte de la central solar. A pocs metres trobem una estaca amb un senyal indicatiu.

Estaca amb senyal indicatiu

El camí s’intueix molt bé i el seguim. Ens trobem envoltant la central solar per la banda nord. Poc a poc ens anem acostant al torrent del Clot. Poc abans d’arribar, veiem una altra estaca amb senyal indicatiu, i una tanca de color blanc a la nostra esquerra. Continuem fins el torrent.

Estaca amb senyal indicatiu i tanca blanca a l’esquerra

Torrent del Clot. No el travessem. Des d’ara fins gairebé dalt, el torrent serà la nostra referència.

Torrent del Clot

Aquest tram, és potser el més dur de tota la pujada. No és excessivament inclinat però el desnivell és constant. De tant en tant, el torrent ens ensenya la seva cara més amable en forma de petits salts d’aigua.

Petit salt d’aigua al torrent del Clot

Una mica més amunt, arribem a la font Grossa. La deixem enrere i continuem la pujada per la vora del torrent.

Font Grossa

Passada la font Grossa, uns quants metres més amunt i a l’altra banda del torrent, veiem les restes d’una antiga cabana. Seguim pujant sense perdre de vista el torrent.

Cabana

Tot seguint el torrent, veiem una roca de considerables dimensions amb una forma curiosa (no sé, mira, m’ha cridat l’atenció!)

Roca al costat del torrent

Una mica més amunt, el torrent del Clot es divideix. És ara quan el travessem.

Travessem el torrent del Clot

Uns 250 metres més amunt hem de passar un filat pel bestiar. Compte amb les enrampades.

Filat pel bestiar

Arribem a l’altiplà i gaudim d’unes grans vistes. Enllacem amb una pista (d’esquí nòrdic a l’hivern), tombem a la dreta i continuem la pujada cap el pic dels Moros (el desnivell es suavitza molt).

Pista de fons a Font Romeu (tombem a la dreta i la seguim)

Uns 400 metres més endavant, arribem a una intersecció. Anem cap a la dreta seguint el senyal indicatiu del pic dels Moros.

Camí de la dreta cap el pic dels Moros

Ara toca fer una mica de zig zag i, sense deixar el camí, arribem al pic dels Moros (2137).

Pic dels Moros

Després de gaudir d’unes fantàstiques vistes des del cim, comencem el camí de tornada.
El primer que fem és desfer el camí (fent una mica de zig zag un altre cop) per arribar a un desviament a mà esquerra. Deixem la pista principal i seguim per aquí.

Cap a l’esquerra. Deixem la pista principal

Entrem en una àrea de bosc que ens dificulta una mica el camí (no és gaire estona, però sembla que ens anem a perdre). Passada aquesta zona boscosa, d’uns 200 metres de llargada més o menys, sortim a un petit prat per on passa el camí que seguirem. Tombem a l’esquerra i continuem.

Prat

Acaba el prat i el camí es distingeix molt més. El seguim.

Seguim el camí de baixada

Passem per un pont molt petit.

Pont petit

Uns 500 metres més avall enllacem la baixada amb una pista semi asfaltada. La seguim durant una estoneta. Trobem una roca en forma de monòlit.

Pista semi asfaltada

Uns 300 metres més avall, a mà dreta se’ns obre una mica de vall on en el seu centre hi trobem un tancat en forma de circumferència. Deixem la pista principal i seguim pel camí que s’intueix a la banda dreta del tancat.

Tancat en forma de cercle

Continuem baixant per enllaçar amb un altre camí que passa per sota nostre. Un cop arribem, tombem a la dreta i el seguim.

Reprenem el camí

El camí es va difuminant fins que pràcticament desapareix. És el moment de prendre direcció cap a la vall. Ens desviem cap a l’esquerra i comença una baixada una mica més tècnica (vistes excepcionals).

Cap a l’esquerra en direcció a la vall

De baixada, passem pel costat d’una estaca.

Passem pel costat d’una estaca

Arribem a un filat pel bestiar. L’hem de passar. Compte amb les enrampades.

Filat pel bestiar

Trobem un camí que ens durà cap a la central solar de Thémis. El prenem. Continuem gaudint d’unes vistes espectaculars.

Panoràmica de Targasona i la vall

El camí es fa estret, però és molt fàcil i sense cap pèrdua, perquè tenim la torre de Thémis al davant nostre. Hem d’anar en direcció a la torre.

Panoràmica i la torre de Thémis al fons

Trobem un altre filat. L’hem de passar. Compte amb les enrampades.

Filat

Enllacem amb un camí més ample i ja gairebé som a l’aparcament.

Gairebé a l’aparcament

Arribem a l’aparcament.

Aparcament al costat del recinte de la central solar de Thémis (arribada)

Aparcament al costat del recinte de la central solar de Thémis. Punt final de la ruta.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/themis-pic-dels-moros-themis-45581089