A peu ruta Dorres – Dolmen de Cal Cavaller (Alta Cerdanya)

Dolmen de Cal Cavaller

Dorres – Dolmen de Cal Cavaller (Alta Cerdanya)

Avui anem a visitar el Dolmen de Cal Cavaller, situat entre Feners i Brangolí. Sortim des de Dorres.
Distància des de Puigcerdà al punt de sortida: 10 quilòmetres.

Fotografia satèl·lit de la ruta al Dolmen de Cal Cavaller

La ruta no és circular, té una mica més de 3 quilòmetres i presenta un desnivell d’uns 180 metres. L’excursió es pot fer tranquil·lament en 1 hora.

Comencem el recorregut des de l’aparcament que hi ha al costat de la capella de la Mageta, en el carrer de Mageta a la part alta de Dorres.

Aparcament (Sortida)

Prenem el carrer de Mageta cap amunt, passant pel costat de la capella de la Mageta. De moment, el carrer és asfaltat.

Capella de la Mageta

Aviat s’acaba l’asfalt i comença el camí. Una mica més endavant, trobem un primer desviament a mà esquerra. L’ignorem i seguim recte en direcció al coll de Juell. Comencem un tram pedregós. Atenció amb les torçades de peu.

Direcció el coll de Juell

Travessem el Rec de Juell, ara el riu ens queda a mà dreta i continuem el camí de pujada. No té pèrdua.
L’últim tram abans d’arribar al coll, és una mica més inclinat, però no presenta grans dificultats.

Camí cap el coll de Juell

Arribem al coll de Juell, la part més alta de la ruta. Si giréssim cap a l’esquerra i amunt, aniríem a parar a Santa Maria de Bell-Lloc. Nosaltres continuem recte en direcció a Brangolí seguint els cartells indicatius.

Coll de Juell

Uns 100 metres més endavant, trobem un nou cartell que ens indica el camí.

Cartell indicatiu

Ens trobem en un terreny pla. Continuem la ruta i ben aviat trobem un altre cartell en direcció Brangolí. Comença el descens fins el poble.

Cartells indicatius cap a Brangolí

En certes èpoques de l’any, ens podem trobar neu o gel. Atenció amb les patinades, perquè el desnivell de vegades és considerable. Per sort, són trams curts.

Gel pel camí

Seguim baixant sense desviar-nos del camí i trobem un arbre tombat. Continuem la ruta.

Arbre tombat

Durant el trajecte, anem trobant senyals indicatius. En aquest cas, el senyal és en un arbre.

Arbre amb un senyal indicatiu

El camí ens porta directament a Brangolí. Aviat podem començar a veure les primeres cases. Passem pel costat d’una roca (amb senyal indicatiu) de certes dimensions.

Roca

Passem pel costat del cementiri de Brangolí i ens dirigim cap a l’església.

Cementiri de Brangolí

Arribem a l’església de Sant Fruitós de Brangolí.

Església de Sant Fruitós

Continuem pel carrer principal, passem pel costat del “Chateau de Brangoly” i tombem a la dreta per sortir del poble.

Brangolí

Sortim del poble i seguim per la carretera que va a Feners. Passem per sobre un petit pont. Ja ens queda poc per arribar.

Pont

Passat el pont, uns 100 metres més enllà trobem a mà esquerra una mica de descampat i un cartell arrodonit que indica on hi ha el Dolmen.

Cartell indicatiu del Dolmen del Cavaller

Segons les indicacions del cartell, el Dolmen es troba a 50 metres.
Abans d’arribar-hi, hem de passar per una tanca de fusta.

Porta de fusta

Passada la tanca, uns metres més enllà, arribem al Dolmen de Marrunyes o de Cal Cavaller. És un dels dolmens més imponents de Cerdanya.

Dolmen de Marrunyes o de Cal Cavaller

Dolmen de Cal Cavaller. Punt final de la ruta.

PD: El Dolmen de Marrunyes o de Cal Cavaller, és un dels monuments megalítics més grans i ben conservats de Cerdanya; podem estar-hi dins, pràcticament drets. Val la pena visitar-lo.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/dorres-dolmen-de-cal-cavaller-alta-cerdanya-31864127