A peu ruta circular Vilallobent – Camí 601 – Camí 602 – GR11 – Vilallobent

Seguim pel camí 601
Fotografia satèl·lit de la ruta circular Vilallobent - Camí 601 - Camí 602 - GR11 - Vilallobent

Avui anem a Vilallobent, on farem una ruta a peu pel Camí 601, enllaçant amb el GR11 i tornada a Vilallobent.
Distància des de Puigcerdà al punt de sortida: 4,7 quilòmetres.
Com arribar-hi: Puigcerdà – Punt de sortida

La ruta és circular. Té 3,7576 quilòmetres i presenta un desnivell de 178 metres. L’excursió es pot fer tranquil·lament  en una hora i 10 minuts.

Comencem el recorregut des del Local social de Vilallobent al costat de la pista poliesportiva. Ens dirigim cap al centre del poble.

Vilallobent

Local social de Vilallobent i zona esportiva (sortida)

Uns 100 metres més endavant, ens desviem a l’esquerra prenent el carrer Central per anar a trobar la plaça Major.

Cap el carrer Central

Seguint `pel carrer Central, arribem a la plaça Major on hi ha l’església de Sant Andreu. Església d’origen romànic i documentada des del segle X.

Plaça Major i església de Sant Andreu de Vilallobent

Just travessem la plaça i a la cantonada de l’església tombem a la dreta per seguir pel carrer Major.

Seguim pel carrer Major

Al final del carrer Major, s’acaba l’asfalt i comença el camí 601. Continuem per aquí.

Seguim pel camí 601

El 601 comença amb un parell de revolts, però no té cap pèrdua i està molt ben indicat. De fet és un camí molt agradable de fer on sobretot en els primers trams podem gaudir d’unes magnífiques vistes sense guanyar altitud.

Desviament cap a la dreta

Trobem un primer vailet. El desconnectem per a poder passar i el tornem a connectar. Compte amb les enrampades. Podem continuar pel camí o seguir pel prat just al costat de la tanca (dependrà de si hi ha bestiar o no).

Vailet

Hi ha algun tram del camí que no està net i i sovint amb molta aigua. El podem vorejar per evitar problemes.

Camí 601

Uns 300 metres més endavant, sense deixar el 601,  el camí es bifurca. Seguim per l’esquerra, per la part menys pronunciada.

Pel camí de l'esquerra

Uns 100-150 metres més endavant, deixem el 601 per travessar un petit prat que queda a la nostra dreta.

Deixem el camí i travessem el prat per començar la pujada més forta

Travessem el prat per començar la pujada més forta de la ruta. Trobem un filat que podem passar per sota sense problema. Atenció amb les enrampades!

Pujada forta

Ara ens ve la pujada més dura del recorregut (l’inclinaci´o del terreny ens pot fer relliscar). Són uns 200 metres fins arribar a un altre vailet que hem de desconnectar per passar i tornar-lo a connectar.

Vailet arribant al final de la pujada

Passat el vailet, el terreny es suavitza moltíssim i aviat arribem a la pista principal on comencem la baixada cap a Vilallobent. Som al punt més alt de la ruta. Per aquesta àrea ens podem moure una mica i anar a buscar llocs per a gaudir d’unes magnífiques vistes de la vall.

Arribem a la pista principal i comencem la baixada fins a Vilallobent

Uns 500 metres de baixada seguint la pista, prenem un desviament a la dreta (amb més pendent). Una mica més avall trobem marques del GR11.

Deixem la pista principal i seguim pel camí de la dreta

Seguim el GR11 fins a tornar a enllaçar amb la pista que havíem deixat anteriorment. Ja arribem a Vilallobent.

Arribant a Vilallobent

Ara ja, seguim la pista per arribar al poble. Continuem recte i ja veiem el Local social i la zona esportiva on acaba la ruta.

Local social de Vilallobent i zona esportiva (arribada)

Local social de Vilallobent. Punt final de la ruta.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç  https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/vilallovent-cami-601-cami-602-gr11-vilallobent-61297195

Salut, muntanya i Cerdanya!