A peu ruta circular Bolvir Camí de l’aigua – Camí de la Ribera direcció Guils – Camí de l’aigua Bolvir

Pont dels Llosers
Fotografia satèl·lit de la ruta circular Bolvir Camí de l'aigua

Avui anem a Bolvir per anar a buscar el Camí de l’aigua, on farem una ruta a peu fins arribar a prop de Guils de Cerdanya i tornarem al Camí de l’aigua.
Distància des de Puigcerdà al punt de sortida: 6,1 quilòmetres.
Com arribar-hi: Puigcerdà – Punt de sortida

La ruta és circular. Té 5,76 quilòmetres i presenta un desnivell de 188 metres. L’excursió es pot fer tranquil·lament  en una hora i mitja.

Comencem el recorregut des del cartell que hi ha on trobem la sèquia (trencall a la dreta pel costat de l’ermita del Remei i pujant el carrer asfaltat fins arribar a la sèquia).

Bolvir Camí de l'aigua

Camí de l'aigua a Bolvir (sortida)

Prenem el camí pel costat de la sèquia tot seguint el curs de l’aigua. Arribem a un pont de fusta que ens ajuda a travessar el canal.

Pont de fusta

Continuem el camí i ben aviat trobem el Pont dels Llosers. En realitat és un aqüeducte que es va construir per ajudar l’aigua a salvar el desnivell del Torrent dels Llosers. No podem passar per sobre del pont, però baixem uns esglaons per travessar el torrent per un altre petit pont de fusta.

Pont dels Llosers

Salvat el desnivell del torrent i un cop a l’altra banda del pont, continuem el Camí de l’aigua i uns 150 metres més endavant, passem per un altre pont de fusta i deixem la sèquia enrere tot pujant per un camí.

Seguim recte

Dalt del camí, trobem un cartell que ens indica el camí de la Ribera per anar a Guils de Cerdanya. Tombem a la dreta i el seguim direcció Guils.

Direcció Guils de Cerdanya (camí de la Ribera)

De moment, la pujada no és dura però és constant. El camí es queda sense arbres. Una mica més endavant, un cable electrificat talla el pas. L’hem de passar. Atenció amb les enrampades!

Balisa amb un cable electrificat. Atenció!

Uns 200 metres més endavant un altre cable ens barra el pas. Mateixa operació. Atenció amb les enrampades!

Cable electrificat. Atenció!

El camí es fa més ample (unes roderes li donen forma).

Camí amb roderes

Uns 200 metres més endavant, arribem a una intersecció. Tombem a l’esquerra i seguim aquesta pista, ara amb una inclinació més considerable.

Desviament cap a l'esquerra en pujada

Una mica més amunt el camí es bifurca. Deixem la pista principal i ens desviem cap a la dreta pel costat del filat.

Pel camí de la dreta al costat del filat

Arribem a una àrea que pot portar certa confusió. Anem pel cam´í del mig que sembla el més recte.

Per la pista del mig

Ara ens ve la pujada més dura del recorregut. Són uns 700 metres fins arribar al següent trencall on tombem a la dreta.

Cap a la dreta

La pujada es suavitza però encara va amunt durant uns 600 metres fins arribar al punt més alt de la ruta on prenem un desviament a la dreta per començar la baixada.

Cap a la dreta i comença la baixada

De seguida podem començar a gaudir d’unes magnífiques vistes de la vall. Obviem desviaments i seguim recte avall per la pista principal.

Continuem recte

Seguim baixant.

Seguim recte per la pista principal

Arribem a la pista que havíem seguit per continuar la pujada. Ara la seguim cap a l’altra banda. Tombem a l’esquerra.

Cap a l'esquerra

Hem de salvar una mica de pujada per després prendre el camí de la dreta i continuar la baixada.

Cap a la dreta i avall

Ara ja tot recte (1 quilòmetre més o menys) fins arribar al punt de sortida al costat de la sèquia.

Camí de l'aigua (arribada)

Sèquia del Camí de l’aigua. Punt final de la ruta.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç  https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/a-peu-ruta-circular-bolvir-cami-de-laigua-cami-de-la-ribera-direccio-guils-cami-de-laigua-bolvir-59073748

Salut, muntanya i Cerdanya!