A peu ruta circular Penyes Altes de Moixeró (Cerdanya)

Penyes Altes de Moixeró

Penyes Altes de Moixeró (Cerdanya)

Avui pugem fins a Penyes Altes de Moixeró (2276 m) amb sortida i arribada al Serrat de les Esposes.
Distància des de Puigcerdà al punt de sortida: 22 quilòmetres.

Penyes altes de Moixeró (Cerdanya)
Fotografia satèl·lit de la ruta circular per les Penyes Altes de Moixeró

Les Penyes Altes de Moixeró estan ubicades a la serra de Moixeró que forma part del Parc Natural del Cadí-Moixeró.
La ruta és circular, té 15,46 quilòmetres i presenta un desnivell d’uns 900 metres. L’excursió es pot fer en unes 4 hores.

Atenció! La pujada pel torrent del Raset es pot fer molt dura. És important tenir una certa preparació i habilitat física.

Comencem el recorregut des de l’àrea del refugi del Serrat de les Esposes.

Refugi Serrat de les Esposes Cerdanya
Serrat de les Esposes

Deixem el refugi a la nostra esquerra, i de seguida trobem un cartell que indica la ruta per visitar els Avets monumentals de les Bagues de Riu. Podem girar a la dreta i començar a baixar o seguir recte pel pla amb herba per continuar després per un terraplè. Prenem la segona opció (seguir recte pel pla per trobar el terraplè).

Cartell en direcció als Avets monumentals de les Bagues de Riu

Acaba el pla d’herba i baixem per un terraplè que ens queda a la nostra dreta per enllaçar amb el camí que ve del Serrat de les Esposes.

Terraplè

De moment, el camí fa baixada i tot fa pensar que quan comencem a pujar, no pararem fins que arribem al cim 😅.
El camí es bifurca, seguim pel de l’esquerra.

Pel camí de l’esquerra

Seguim el sender fins arribar a un rierol que hem de creuar.

Rierol

Passat el rierol trobem un prat que també hem de creuar per continuar la ruta. El camí queda una mica difuminat amb l’herba. Comença la pujada.

Prat

Passat el prat trobem un cartell indicatiu. Seguim en direcció als Avets monumentals de les Bagues de Riu.

Direcció als Avets monumentals de les Bagues de Riu

Continuem el camí fins arribar a una pista principal amb un altre cartell indicatiu cap els Avets monumentals. Fem cas de la indicació del cartell i continuem per la pista.

Cap els Avets monumentals de les Bagues de Riu

Ens endinsem en una zona de bosc amb un rierol que baixa per la nostra esquerra. Seguim la pista. Uns 800 metres més endavant, el camí fa un gir de 180 º a l’esquerra. No deixem la pista i continuem pujant.

Seguim la pista

Uns 300 metres més endavant, arribem a un encreuament amb un cartell indicatiu. Continuem seguint en direcció als Avets monumentals de les Bagues de Riu.

Direcció als Avets monumentals de les Bagues de Riu

Seguim per la pista i uns 500 metres més amunt, el camí fa un gir de 180 º cap a la dreta. Passat aquest revolt, una mica més amunt trobem un nou cartell indicatiu per anar cap els Avets monumentals. L’ignorem i continuem per la pista principal.

Seguim la pista principal (esquerra)

Anem sortint del bosc, i ben aviat trobem al costat del camí la Barraca de Sançamorta. La deixem a la nostra esquerra i continuem la ruta.

Barraca de Sançamorta

Passada la barraca, ens acostem a unes tanques a banda i banda del camí. Les passem i prenem un petit sender que comença a pujar pel mig de la vall. Entrem al Torrent de Moixeró.

Tanques

Anem pujant pel Torrent de Moixeró i uns 800 metres més amunt, el torrent es bifurca. Seguim pel torrent de l’esquerra. És el Torrent del Raset. Tenim com a referència un arbre amb el número 13 marcat.

Cap el Torrent del Raset (esquerra)

El tram del Torrent del Raset, és el més tècnic del recorregut. Hi ha algun tros on ens haurem d’ajudar de les mans per seguir pujant. Mentre ascendim, anem trobant arbres amb números marcats.

Arbre amb el número 11. Seguim pel Torrent de la dreta

Continuem pujant i trobem l’arbre amb el número 12.

Arbre amb el número 12. Seguim pel Torrent

Sortim del torrent i arribem a uns prats d’herba magnífics. En aquesta època ens podem trobar marmotes que surten del seu cau i campen lliurement pels prats.
Només deixar el torrent, ens dirigim cap a l’esquerra (Est) en direcció al pla de Moixeró (forta pujada).

Sortint del torrent cap a l’esquerra i seguim pujant

Aviat al camí per continuar cap a Penyes Altes. I una mica més endavant trobem uns cartells indicatius. Seguim pujant en direcció a Penyes Altes.

Cartells indicatius. Prenem direcció cap a Penyes Altes

Entrem en una zona de bosc mentre continuem la pujada. Seguim el sender. Uns 300 metres més endavant se’ns obre una petita àrea sense arbres i trobem cartells indicatius de color verd. Cap a Penyes Altes.

Cartells indicatius de color verd

Uns 100 metres més amunt, trobem pedres apilades. Seguim pel camí de l’esquerra.

Pedres apilades

Una mica més endavant, hem de seguir pujant per un terraplè amb pedres on dalt de tot hi ha un arbre sec. Sembla que li hagi caigut un llamp!

Pujada per les pedres

Uns 200 metres més endavant seguint el camí, veiem la roca marcada. Fem cas a les marques i pugem per la roca.

Desviament cap a la dreta amb forta pujada

Continuem el recorregut, hi uns 200 metres més endavant, arribem a un tram on haurem de pujar per una altra roca. En aquest cas ens ajudem d’una corda per salvar l’obstacle.

Corda a la roca

Passada la corda, seguim pel camí i ja només ens queda arribar al cim.

Pic de Penyes Altes de Moixeró

Ens trobem al cim (2276 m), gaudint d’unes vistes fantàstiques de Cerdanya i del Berguedà. I ja que hi som, anem a visitar el sogon cim de Penyes Altes, que es troba just al costat cap a l’Est. Hem de baixar per un petit coll i tornar a pujar.

Penyes Altes segon cim

Comencem el camí de tornada desfent el recorregut un bon tros en direcció al Prat de Moixeró. Quan arribem al desviament cap a Gréixer. En comptes de seguir desfent el camí, comencem una nova pujada pel prat en direcció al Pic del Raset (no arribarem).

De pujada cap el Puig Cubell

Arribem a l’alçada del Puig Cubell (esquerra), però no ens desviem. Som al Pla de Moixeró. Seguim recte. Comença una baixada que ens porta al peu del Moixeró.

Pla de Moixeró

Uns 700 metres més endavant, ens trobem al peu del pic. Comencem a pujar en direcció al Moixeró.

Desviament i pujada cap el Moixeró

Abans d’arribar al cim, hem de passar un vailet (atenció amb les enrampades). Fem cim. Ja som al Moixeró (2090 m).
Tot i què és més baix que les Penyes Altes de Moixeró, el Moixeró gaudeix d’unes vistes tant o més espectaculars que el seu cim veí.
Comença la baixada des del Moixeró. Ens dirigim cap a l’Oest (direcció el Cadí) cap al Collet del Moixeró. Anem a buscar el camí que envolta la vall. Ens trobem a l’àrea de la Font de Moixeró.

Font de Moixeró

Passem pel costat del Collet i seguim pel camí envoltant la vall, fins arribar al proper coll (fotografia anterior).

Arribem al coll i prenem la pista per començar la baixada. (A mà dreta ens queda el Roc Cremat 2008 m)

Pista de baixada

La pista fa baixada, excepte un petit tram on tornem a guanyar altitud fins que arribem a una roca de grans dimensions (part de la dreta de la pista) on a partir d’aquí, ja no tornem a trobar més pujades.

Roca

Seguint la pista, 1 quilòmetre més avall, arribem al Coll de Trapa. Hi ha un pas canadenc. No el passem i continuem per la pista desviant-nos a la dreta.

Coll de Trapa

1,7 quilòmetres més avall, el camí acaba amb una barrera de ferro. Passem pel costat i continuem baixant enllaçant amb la pista semi asfaltada que ve del refugi dels Cortals de l’Ingla.

Barrera

Uns 100 metres més avall hi ha un desviament de terra a la dreta. L’ignorem i seguim per la pista principal.

Seguim per la pista principal

Seguint la pista, aproximadament 1 quilòmetre més endavant, ens desviem per un camí per a fer drecera. El camí el prenem al costat d’un arbre amb 4 troncs. A prop de l’arbre, trobem a terra un tub rodó, que sembla una claveguera. Agafem el camí de baixada que de moment va paral·lel a la pista.

Arbre de 4 troncs

El camí es va allunyant de la pista i la baixada ens porta directament al Serrat de les Esposes. Ja divisem el refugi.

Divisem el refugi del Serrat de les Esposes

Seguim el camí de baixada fins al refugi.

Refugi del Serrat de les Esposes

Refugi del Serrat de les Esposes. Punt final de la ruta.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/a-peu-ruta-circular-serrat-de-les-esposes-penyes-altes-moixero-serrat-de-les-esposes-29218279