A peu ruta circular Coll de Toses – Pla d’Anyella – Alabaus – Cap del Ginebrar – Coll de Toses

Cap del Ginebrar
Fotografia satèl·lit de la ruta Coll de Toses - Pla d'Anyella - Cap del Ginebrar - Coll de Toses

Avui anem al Coll de Toses des d’on fem una excursió passant pel Pla d’Anyella, els Alabaus i el Cap del Ginebrar.
Distància des de Puigcerdà al punt de sortida: 24,8 quilòmetres.
Com arribar-hi: Puigcerdà – Punt de sortida

La ruta és circular. Té 9,02 quilòmetres i presenta un desnivell de 249 metres. L’excursió es pot fer tranquil·lament  en una mica més de 2 hores.

Cal dir, que una gran part del recorregut va seguint la pista forestal, excepte quan ens acostem als Alabaus i després anem cap el Cap del Ginebrar i tornada al Coll de Toses.

Comencem el recorregut des del Coll de Toses.

Coll de Toses - Pla d'Anyella - Alabaus - Cap del Ginebrar

Coll de Toses. Aparcament. Sortida

Travessem la carretera que va cap a Toses (ens quedarà a l’esquerra) i anem a buscar la pista forestal que comença amb un vailet que hem de passar.

Vailet per entrar a la pista forestal

La pista té una certa tendència descendent. Ben aviat, a la nostra esquerra podem començar a gaudir d’unes fantàstiques vistes de la vall que va cap a Toses.

Vistes panoràmiques

La pista ja planeja i comença a girar cap a la dreta. Trobem un vailet i un cartell d’activitat ramadera. Molt atents a les instruccions del cartell.

Vailet i cartell d'activitat ramadera

Uns 2 quilòmetres més endavant, arribem a una explotació ramadera. Seguim pel camí de la dreta.

Seguim per la pista de la dreta i deixem l'explotació ramadera a la nostra esquerra

Passada l’explotació ramadera, la pista comença a guanyar desnivell (pujada). Ja som al Pla d’Anyella.

Pla d'Anyella

Arribem a la carretera que ve del Coll de la Creueta i ens desviem a la dreta tot seguint un camí que ens porta a l’àrea dels Alabaus a La Molina.

Arribem a la carretera i ens desviem a la dreta per un camí

Tot seguint aquest camí, paral·lel a la carretera, arribem als Alabaus (La Molina).

Alabaus. La Molina

Continuem el camí paral·lel a la carretera i deixem enrere l’àrea dels Alabaus.

A l’alçada del següent aparcament (a l’esquerra), prenem un camí cap a la dreta i en forta pujada, en direcció al Cap del Ginebrar.

Tombem a la dreta i comencem a pujar en direcció al Cap del Ginebrar

Seguim la ruta

Anem pujant i seguint les marques de les rodes a l’herba. Prenem el camí de la dreta.

Pel camí de la dreta

Ens acostem i passem per un petit turó amb una fita. Al fons veiem el Cap del Ginebrar. Ens dirigim cap allà.

Turó

Trobem una altra fita abans d’arribar al Cap del Ginebrar

Fita a prop del Cap del Ginebrar

Arribem al Cap del Ginebrar (1982 m). Punt més alt de la ruta.

Cap del Ginebrar

Deixem enrere el Cap del Ginebrar i anem carenejant. Trobem una formació de pedres apilades per a protegir-se de les inclemències meteorològiques.

Pedres apilades per a protegir-se del vent, del fred i del que pugui passar

Una mica més avall, de seguida trobem un forat amb unes escales. És un búnquer de l’anomenada Línia Pirineus. el seu estat és molt precari i recomanen no entrar-hi perquè pot ser perillós.

Búnquer

Deixem enrere el búnquer i sense entrar al bosc que queda a la nostra esquerra, continuem la baixada. Arribem a un tancat amb un vailet i el passem.

Passem un vailet

Ara ve, la part més difícil de la tornada, perquè si ens despistem, podríem no trobar el camí que va directament al Coll de Toses.

Des del vailet, seguim recte perdent altitud, però sense entrar al bosc (esquerra) encara. Trobarem una estaca on comença el camí que ens portarà al Coll de Toses. Si no veiem l’estaca serà més difícil trobar-lo. A partir d’aquí, farem un gir de p`racticament 180º a l’esquerra per seguir el camí. El sender, costa de veure al principi, però després és molt clar.

Estaca i seguim baixant pel camí que s'intueix al costat

Camí de baixada cap el Coll de Toses.

Camí de baixada cap el Coll de Toses

Passem per un prat. Ja queda molt poc per arribar al Coll de Toses.

Passem per un prat

El camí ens porta directament al Coll de Toses, on hem de passar el vailet per arribar a l’aparcament

Coll de Toses. Aparcament. Arribada

Coll de Toses. Punt final de la ruta.

Podeu descarregar-vos la ruta en el següent enllaç https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/a-peu-ruta-circular-coll-de-toses-pla-danyella-alabaus-cap-del-ginebrar-coll-de-toses-81158663

Salut, muntanya i Cerdanya!